Klacht of compliment
Laat het ons weten
Laat het ons weten
Bent u tevreden over onze zorg en dienstverlening? Wij waarderen het als u ons dat laat weten. U kunt het natuurlijk rechtstreeks uitspreken naar onze medewerkers. Een compliment kunt ook aan ons mailen op clientenadministratie@swzp.nl. Wij zorgen dat het bij de juiste medewerker of afdeling terechtkomt. Voor onze medewerkers is de waardering van bijvoorbeeld onze bewoners, cliënten en familieleden een welkom cadeautje.
Wij hechten grote waarde aan het bieden van goede zorg en dienstverlening. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent of een klacht heeft. Mocht dat voorkomen, dan stellen we het op prijs dat u deze klacht met ons bespreekt. Wij gaan graag met u in gesprek om tot een oplossing te komen en onze zorg- en dienstverlening verbeteren.
Bespreek uw klacht allereerst met uw contactverzorgende. Als dit niet leidt tot een bevredigende oplossing, kunt u een klachtenformulier invullen. De betreffende manager zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen en samen met u naar een voor beide partijen passende oplossing zoeken.
Indien na het indienen van het klachtenformulier en contact hierover met het management, de klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld, kunt u – de cliënt (of diens vertegenwoordiger) – de klacht neerleggen bij een onafhankelijke klachtencommissie.
In onze klachtenregeling (waarbij we die van de onafhankelijke klachtencommissie Facit volgen) vindt u alle informatie over in indienen van een klacht en hoe wij vervolgens samen met u naar een oplossing zoeken.
Externe Klachtencommissie
SWZP maakt gebruik van de diensten van Facit. Deze externe en onafhankelijke Klachtencommissie onderzoekt voorgelegde klachten objectief en vertrouwelijk. De afspraken over de gang van zaken bij het indienen van een klacht bij Facit, zijn vastgelegd in dit reglement. Hierin vindt u ook de contactgegevens van Facit.
Klik hier om het klachtenformulier in te vullen.
Als u als cliënt of uw vertegenwoordiger er niet uitkomt met het management en/of de directie na het indienen en bespreken van het klachtenformulier, kan de vertrouwenspersoon benaderd kan worden om te ondersteunen bij het indienen van een klacht bij de externe klachtencommissie (Facit). Ook kan, in overleg met de vertrouwenspersoon bekeken worden of de vertrouwenspersoon kan bemiddelen tussen degene die de klacht heeft en de directie van SWZP, voordat een klacht ingediend wordt. U kunt rechtstreeks contact met de vertrouwenspersoon opnemen via het Landelijk Steunpunt medezeggenschap LSR: www.hetlsr.nl
Daarnaast worden eventuele klachten in het kader van de Wzd door ons ter beoordeling voorgelegd aan de onafhankelijke Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ): https://www.kcoz.nl/home
Iedere cliënt en zijn of haar vertegenwoordiger die te maken heeft met de Wet zorg en dwang (Wzd), heeft recht op bijstand door een onafhankelijke cliëntenvertrouwenspersoon Wzd. Voor u is dit een cliëntenvertrouwenspersoon Wzd van de onafhankelijke organisatie Zorgstem, Annette Haverkort.
Ik heb een vraag
Het zorgbureau is van ma t/m vr
van 8.30 - 16.00 bereikbaar
Op werkdagen binnen 24 uur antwoord